3 Ağustos 2008 Pazar

Second Life - Google Liveley

Bilmem hiç second life oynamıslıgınız var mıdır ama ben ilk keşefettıgımd baya bır heyecanlanmıstım. aslında buna "oynamak" denemez, second life "yaşamışlık" denebılır daha cok. bu nacizane oyun ınternet dunyasına gırelı epey oldu aslında, ben ıkı sene once kadar kesfetmıs olsam da aslında turkıye de cok yaygın ullanılan bır uygulama olmasa da google da bu ıse "lively" adıyla el atmış, secondlife benzerı bır oyun yaratmış. henuz denemedım fakat tahmın edebıldıgım kadarıyla secondlıfedan daha kısır bır uygulama olacak fakat daha yaygın kullanıma sahıp olacaktır zıra google ın pazar kapasıtesını goz onunde bulundurursak ve bır ıkı de haber bakarsak bunun neredeyse yenı bır feysbuk furyası yaratacagını dusunebılırız.
secondlıfe temel olarak -gercı ortalarda gezınen dedıkodulardan da olabılır- evden dısarı cıkamayan - felclı vs. insanar ıcın yaratılmıs bır platform. fakat ınternetın bu kadar gelısmesi, ınsanların soyallesme karşıtı tavırları sonucunda hıc evden cıkmadan bu platform uzerınden denıze gırebılır, uçabılır, bin tane pozısyonda sevişebilir, sevgılı edınıp cesit cesit kıyafete sahıpolabılır, tipinizi sureklı degıstırebılır, erotık konusmalar yapabılır, para kazanabılır, bu parayı gercek dolarcıklara donusturebılır gerçek(!) bır platform kadar zevk alabılırsınız neredeyse. hatta ben secondlıfe ıcın -ve sadce onun ıcın- cesıtlı aparatlar pıyasaya surulebılecegını dusunmustum. koku için, dokunmak iin vs. cunku secondlıfe bunun gercekleşebılmesı ıcın doğru yer olabılır, bu tarz gelısmelerı rahatlıkla sındırebılırdı. mesela ortalarda gezınen pahalı eskortlardan bırı olmak ıstedım hep orda :)
livelynin bunu basarabılecegını sanmıyorum. dedıgım gıbı daha cok reklam ve pazar kapasıtesıyle tek yapacagı daha fazla kullanıcıya ulaşmak olacak, daha fazla nıtelıksız kullanıcı da bellı kısıtlamaarı getırecektır.
herneyse.. "aparat" fikri her zaman ılgınc geldı bana, her zaman heycanla piyasaya cıkmaarını bekledım- ta ki gecenlerde usb'li vibratörlerin çıktıgını öğrenene kadar. şimdi ben buna bi anlam yukleyemedım hala, yanı o usb şarj mı edıyo? yoksa o usbyı calıstıran programlar mı var? nasıl yani? ilginç. yakında kokulu web siteleri de beklıyorum.. yanı usblı vıbratorden sonra mantıgı cok da zor olmasa gerek gercı aynı tatmını saglamaz tabi :D

18 yorum:

cenkkayhan dedi ki...

Second life'ı çokça duydum ama hiç oynamadım, açıkcası bir istekte yaratmadı içimde. Ama bu oyunun temeli olan Sims'i biliyorum. Aramızda kalsın ama bu oyunun ikincisi çıktı ve okuyunca pek hoş olmuyor özellikle mağazalarda ararken.(İsterseniz bir içinizden okuyun "Sims 2":) ) Neyse bu kadar gereksiz laftan sonra tekrar dönelim konumuza...Second life'da çalışan insanların olduğunu belli bir seviyeye getirip insanlarını sattıklarını falan duymuştum hatta bir vatandaşımız var ki adalar zinciri kurmuş ve adalarından kira alıyormuş...Hatta üniversitelerin ve bazı dil kurslarının bölümleri varmış ve de diploma veriyorlarmış diye duymuştum...Bu konuda bir psikologa göre bu oyunda insanlar gerçek hayatlarının zıttı ya da gerçek hayatlarında toplum,aile vs... baskısı yüzünden yapamadıklarını yaptıklarını söylüyordu. Hatta insanlar özlerine dönüyorlarmış.(Sözüm meclisden dışarı!) Aparat konusunda ise koku değilde hava aktarabiliyorlar böylece dokunma efekti verebiliyorlar.(Elbette bunu yapanlar japonlar) Bu vibratör meselesinede el atarsam; büyük ihtimalle usb şarj ediyordur ya da priz yerine usb kullanıyorsunuzdur. Benim merak ettiğim ise acaba diğerlerinden farklı olarak madem bilgisayara bağlanabiliyor buna özel programlar var mı? Yani şöyle mesela bir arayüz programı ile vibratörüme(iğrenç oldu burası farkındayım ama sanki tüketici gibi davranmak için böyle söyledim başka şeyler aklınıza gelmesin lütfen :D) değişik modlar ekleyebiliyor muyum? Yani partner seçimi modu var mı mesela? Amatör,tecrübeli...gibi veya millet seçimi var mı? İngiliz gibi, arap gibi, türk gibi, japon gibi...Ya da acaba ırk seçimi mevcut mu? Zenci, melez, latin, albino falan gibi...Eğer böyle bir şey var ise bir işe yarayacağını düşünüyorum ya da bu tür şeyler geldiğinde yeni ve iyi bir şeylerin yapılabileceğini düşünüyorum. Tatmin konusuna gelirsem ise elbette yapay olduğu için bende sanmıyorum ama simulatörler gibi geliştirilirse belki gerçekmiş hissi verebilir...Neden insanlar dururken bir makine kullanmaya ihtiyaç duyarlar? Bunu bu yazıyı ve yorumu okuyanlara sorayım...

Not: Google konusunda yerden göğe kadar haklısınız onu yazmaya tenezül bile etmedim fark ettiyseniz...

Dipnot: Ben başlığı "blog sorumluluk gerektirir part II" diye bekliyordum ama olmadı :( Tüm hevesim kursağımda kaldı :D

Özel not: Bu arada yazdığım yorumu okudumda fazla kaptırmışım neyse sürç-ü lisan ettiysek affola ne diyeyim artık...Bırak dağınık kalsın dedim toparlamadım, kafamı toparlayamıyorum daha doğrusu :D

Zarpandit dedi ki...

yazı da dagınıktı zaten bosver cenk yahu :D vet ben de bu arayuz programlarını merak edıyorum, aşağıya da bu vıbratorlerı anlatan bır fotograf alıntısı yaptım partnerınla karsılıklı yaptıgın bır sanal seks havası yaratılmış resımde ama dedgın gıbı ıs degısebılır. bu cıgrından cıkma mıdır? onu bılemem benı ınsanın yaptıgı hıc bırsey sasırtmaz. çıgrından cıkmak dıye bırsey yoktur kanımca. neyse, ilgınc işler bunlar ama bak dedıgın soyle olabılır, şişme bebekler olur mesela usblı, melezi beyazı zencisi filan amator veya olgun fılan :D haha.. hoş olur be :D yau nıye gercek ınsanlar dururken onlarla di mi ?
cunku mesela cok yakısıklı zencı bı adam -mesela benım oyle bı fantezım olsa- belkı benımle yatmak ıstemıcek :) gibi cok salak ve basıt bır ornek verebılırım, daha mılyon tane sebebı var tabı, bireyselleşmeden katolik inançlarının ve dini somurunun su anda dunyayı ele gecırmesıne kadar.. milyon sebep :)
bence teknolojı gelısmelı ama.. bı gun sevısebılen robotlar cıkıcak, gercı böyle makineler var ama onlar onsevısme yapmıyo galiba :D ahuehaueh neyse..

cenkkayhan dedi ki...

Dediğiniz gibi işler zaten çığrından çıkmış...Aslında şişme bebek mevzusuda aynı yani hemen hemen hatta bana kalırsa vibratör tarzı bir şey geliştirmeleri lazım erkekler için şişme bebek çok yer kaplar...Birde şimdi aklıma geldide gerçektende erkekleri tatmin etmek çok zor. Bakınız kadınlar ufacık(kısmen) bir aletle bütün işlerini görebiliyorlar. Fakat erkeklerinki resmen insan boyutunda kadınlarınkine göre devasa bir şey. Çok ilginç geldi şu an bana. Erkekler kadın vücudunun her yeriyle, kadınlar erkeklerin yalnızca bir uzvuyla mı sevişirler bunu sormak istiyorum açıkcası! Birde dediğiniz gibi hoş olur, gerçektende ilginç olur, deneyimsiz insan kalmaz sanırım böylece ama rahatsızlıklarda artar şimdiden söyleyeyim sağlık sorunları yani. Sen tutup imkanın var diye her gün her gün yaparsan sanırım sonucu pek iyi olmaz. Çünkü normalde insan istese bile yapamıyor normal şartlarda. Şimdi gelelim sizin fantezinize :D; şimdi zenci adamla pardon çok yakışıklı zenci bir adamla :) yatmak isteseniz ve o istemese, siz kısmetim değilmiş diyip :) geri mi çekilirsiniz yoksa onu elde etmeye mi çalışırsınız acaba...Bence dedikleri gibi teknoloji büyük kolaylık sağlıyor girdiği her alanda. Fakat insanları tembelleştiriyor, amaçsızlaştırıyor,uğraşlarını yok ediyor diye düşünüyorum. Aslında birazda yaratıcılığı kısıtladığını düşünüyorum sanırım şekil değiştiriyor yaratıcılık...Ben şunu bilirim 'su yolunu bulur!' çok ambiyane bir söyleyiş oldu ama insanlar din baskısı şudur budur dinlemez bir şekilde 'minareyi çalan kılıfını hazırlar' tarzı işini halleder. Ama bireyselleşme gerçektende buradaki en önemli sorun bence. Acaba insanoğlu yeterince birbiriyle görüşmekten sıkıldıda boşuna mı mağaradan çıktık acaba geri mi dönsek diyor şu an merak ediyorum...Bu robot konusuda çok sakat; insanlara rakip olabilirler diye çok korkuyorum. Yarın evde şu robot senden iyi be Mehmet dese kadın kocasına ne olur o evde :) Ya da metres tutan erkeklerimiz eve bunları getirirse ne olur... Gerçi iş yerlerinde yapar yine yapar bizim milletimiz...Birde yarın bunların bir üst modeli çıkar içine bağış yapılan spermlerdende koyarlar, dondurulmuş olanlardan. Belli bir sıcaklığa gelince çözülür(malum sevişince robotta ısınıyordur heralde aynı zevki vermek için) ve sıvı haline gelir sonrada çocuk yapan robotlar ortaya çıkar. O zaman zaten bunların sevişme kalitesi insandan daha iyi, çocuğumuda bundan yaparım der olur biter. Doldur sen der kocasına kavanozu ben dondurur içine koyarım :) Zaten son moda; istediğim tarzda çocuğum olsun gibiyken ortalık iyice karışır. Onlarada ayrı kılım bu arada. Çocuklarının saç renklerini seçiyorlar, göz renklerini seçiyorlar sonra yeteneklerini bile üç aşağı beş yukarı ayarlayabiliyorlar. Ben milli piyango bileti gibi isterim açıkcası belki büyük ikramiye tutar belki amorti belkide boş çıkar önemli değil. Sonuçta biz yetiştireceğiz değil mi istediğimiz şekle sokabiliriz. Gözü kaşı bize lazım değil düşüncesindeyim...

augustusozan dedi ki...

inanamadim cok eglendim acikcasi cenk beyin vibrator uzerinden bu kadar yaratici olmasi cok hosuma gitti hatta muhtesem bi fikir oldugunu dusunuyorum alinan bi vibratorun sadece o formuna bagli kalmasi hali cok ca sikici olurdu zaten harika bi fikir bence bu arada ikinizz harika seyelr yaratmissinis ben hala geiste mi yasiyorum ?

augustusozan dedi ki...

son yoruunuzu simdi gordum magradan cikak ve geri donme fikri bana cok sey dusundurttu hs bi paylasim oldu ama yrumunzun gercekten seksist ve benim de ustume alinami sagliyan noktasi erkekler kadinlarin her yeriyle kadinlar sa tek bi yeriyle mi sevisirler sorusuna oldu erkeklerle yatan bi erkek olarak saneminde repligiyle bilikte sahnesini calarak sunu deeliyim ki sisme erkeklerde var :) fazla epkisel olmasi bu kadar zamandir seksizmi dilimden ve etrafimdan ayiklama cabam aslinda erkek poposu da cok seksi dir hetero olan biri olarak saneme de seksi gelen ilyon uzuv var vibrator daha masturbatif bisiy erkegin yaptigi gibi cok teorik ve sikici oldum bunca yaratici teknolojik bulusun arasinda ama icimde kalirdi solemeseydim

Zarpandit dedi ki...

evet, ozan haklı :)) ayrıca zaten sısme bebekle sevısılmez kı :) masturbasyon yapılır, eger sevısıyor, bebegı opup kokluyorsanız sızde bı sorun var demektır :))) meclis dışı tabi :)

cenkkayhan dedi ki...

Elbette anlatmak istediğimin ne olduğunu gayet iyi anladınız lütfen saptırmayın Zarpandit hanım :) Ayrıca benim göndermemide kullanmışsınız...:) Bundan daha sonra bahsedeceğim...
Augustozan bey söyledikleriniz için çok teşekkür ederim biraz eğlenelim istedim :) İkinci yorumunuzda ise evet biraz durumu abartmış olabilirim haklısınız ama ortada gerçektende çok iyi bir malzeme vardı es geçmek istemedim... Ama mağaraya dönme konusu gerçektende benide etkileyen düşünceler arasındadır. (Arada işe yarar şeylerde düşünebiliyor ve söyleyebiliyorum sanırım...) Erkeklerle yatan biri olarak demişsiniz yani sizce benim düşüncemde bir yanlışlık mı var yoksa dar bir çerçeveden mi bakıyorum olaya? Başka seksi olan şeylerde vardır ve elbette şişme erkektende haberim var yalnızca daha çok bunlar göz önünde olunca bunlardan bahsetmek istedim. Herkese seksi gelen bir şeyler vardır ama odak noktaları buralar olduğu için özellikle buraları anlatan şeyler yazdım. Nedense şişme erkekdense vibratör daha yaygın kullanılıyor(tabi ki elimde istatistiki bir bilgi yok! sadece duyduğum ve gördüğüm bu) erkekler içinde şişme kadın. Ben yeni bir şey yaratırsınız diye düşünmüştüm ama neyse... Şişme bebek mevzunda ise bir şey daha demek istiyorum madem öyle neden tek bir organın olduğu bir şey yok da koskoca bir bebek var ortada(erkekler için kullanılandan bahsediyorum). Madem mastürbasyon için... Bu arada Zarpandit hanım öpüp koklamak değil bahsettiğim şey; dokunmak...Eğer gerçektende bu da o kategoriye giriyorsa bende sorun var :( Hemde meclisin tam göbeğinde!

augustusozan dedi ki...

yorumunuzun sonunu unlemle bıtırmenız urkuttu acıkcası benı magaraya donme konusunda gercekten ıı bı fıkır oldugunu ve tevazunuzun yersız bı egosal tatmın oldugunu dusunerek benım en son yorumumda soledıım seksızm dı aslında tam olarak yanı cınsıyetcı tutum bu benım bıras uzerıde cok ca durduum bı konu olduu ıcın belırtmek ıstedım erkeklerle yatan bır erkek olduumu belırtmem tamamen erkekler butun vucut... sozune olduu ıcın dı belkıde escınsel bı var olma cabası yada dogustn gelen ezıklık cok aldırmayıp bu yaratıcılıga devam etseydık keske sadece bı noktayı belırtmek ıstedım yeterınce hayatımızda cınsel ayrımcılık mevcutken bundan da arınabılırmıyıs yada fazla mı dıkkat edıyorum asıl konunun ozunu mu kacırıyorum bu kadar duyarlı olucam dıye bılemıyorum ama sadece belırtmek ıstedım umarım bu unlem o kadar sert bı unlem dııldır tarafınızdan gelen

Zarpandit dedi ki...

ortamın gerılmesıne bayılıyorum :)) haha :) neyse cenkbey cuum, erkekler ıcın de kucuk masturbasyon aletlerı var hatta su alttakı resımde gorunuyor, pembe bır vajına kıvamında bişi.. ufak anladıgım kadarıyla :) neyse öhöm.
evet magara fıkrı guzel zira eınsteın demıstır kı, 3.yü bilmem ama 4. dunya savası tas ve sopalarla yapılacak. ortada bır donusum var bu dogru. nasıl sıyasette sanatta modada varsa kesınlıkle evrım ıslemeye devam edıyor ve bılıyorsunuz degısım her zaman gelısım de degıldı. belkı de evrımlesıp ınsan olmamız olumlu bır degısım degılddi dunya ıcın, böyle bakarsak.. ama belkı de magarada yasamak dunya acısından daha faydalı olacaktır, ve belkı de gelısım bu olacaktır. kım bılır belkı beynımız ve ellerımız buyuyecek gerı kalanlar yokolup gıdecektır. bunu bılemıyoruz.. ben nereye varacaktım burdan? :) haa evet ben bır neoanarşist değilim fakat bunu haklı buluyorum, sonuc olarak bu dunyadakı kavgalar bıtmeyecek, ama bır gun dunya yok oldugunda bunlar neye yarayacak? ben neden bahsedıyordum? neyse.. öyle işte :)

cenkkayhan dedi ki...

Ünlem işareti Zarpandit hanım içindi. Böyle böyleyse sorun var demektir diyordu bende eğer soruna bahsettiğim şeyde neden oluyorsa gerçekten bende ciddi bir sorun var anlamındaydı. Fakat sorunun ne olduğunu, nelere sebebiyet vereceğini Zarpandit hanım bıraktığı yorumda açıklamamış. Açıkcası bunu beklerdim kendisinden...Elbette kendi seçimidir saygı duyarım...Başka şekilde yorumladıysanız ünlemimi düzelteyim istedim. Belki bende sizin yazdıklarınızı yanlış yorumlamış olabilirim tabi ki... Tevazum süreklidir herhangi bir duygudan veya başka bir şeyden dolayı değildir...Yalnızca bu yapmam gereken bir şeydir. Sonuçta kendimi çok değerli görmüyorum açıkcası ve eğer bir şeyler yapabiliyorsam bu tamamiyle başka insanlardan dolayıdır. Ben sizler gibi (siz eğer öyle düşünüyorsanız tabi) doğuştan yanımda bir şeyler getirmedim ya da getirdiğime veya verildiğine inanmıyorum. Ne kazandıysam ne öğrendiysem bunların hepsi başka insanların sayesinde veya yüzündendir. Özellikle belirtmek isterim ki ne yapıyorsam bu şimdiye kadar bana öğretilenler sayesindedir ve tevazumda bu yüzdendir. Cinsiyet ayrımı yapacağım son şeydir. Açıkcası ne kadar samimi gelecek şu an bilmiyorum ama bir önceki yorumunuzu okurken 'erkeklerle yatan bir erkek olarak' demenizden rahatsız olmuştum. Çünkü erkeklerle yatmanızın erkekliğinizden bir şey götürdüğüne inanmıyorum. Ve ben insanlara hakaret etmek için zaman kollayan ve bir şeyler arayan bir insan değilim sonuçta. Örneğin kadınların çok daha rahat sokakta gezebilmelerini isteyenlerdenim. Aslında belkide hakkımda farklıda düşünüyordur çevremdeki insanlar kadınlara bu kadar fazla hak vermekten yana olduğum için. Eşcinsellerle hiçbir sorunum yoktur tamamen kendi tercihleri olduğunu düşünüyorum sonuçta zevk meselesi. Bence eşcinsel olduğunuz için kendinizi ezik hissetmemeniz lazım bu belkide üstünlüktür bilemeyiz ama. Çünkü kaç insan var ki kendi hemcinsine aşık olsun. Farklılık bence. Fazla ezilmeyin bu tür şeylerde aklıma hep Bernard SHAW'ın o ünlü sözü gelir aklıma; Yapan yapar, yapamayan eleştirir...Belkide kıskanıyorlar ve öfkeleniyorlar değil mi kendileri yapamadığı için. Yani bu bile başlı başına bir konu açıkcası uzatmak istemiyorum yalnızca beni yanlış tanıyın istemem. Zarpandit hanım asla ortamı germe çabasında değilim, olay çıkartmaya kesinlikle çalışmam çünkü buna değeceğini sanmıyorum ve ancak beni tamamen tanıdığınızda ateşli bir şekilde bazı şeyleri tartışabiliriz. Çünkü ne yapacağımı veya yapmayacağımı ve neden bahsettiğimi üç aşağı beş yukarı bileceksiniz. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Ayrıca ne kadar bilginiz var bu konuda bilmiyorum ama ufak olması önemle tercih edilir. Bu yüzden çocuk tacizi yaygındır ve bu yüzden kızlık zarı olması istenir bu tür şeylere düşkün insanlar tarafından. Beni bu kategoriye almazsanız sevinirim yalnızca bahsetmek istedim. Evrim her zaman iyidir, değişim her zaman gelişim değildir ama. Evrimi biz algılayamayız çünkü hemen olmaz. Eğer yeterince geçmişi biliyorsanız ve geleceği biraz olsun görebiliyorsanız evrimi anlayabilirsiniz. Örneğin bana en gereksiz olan ya da en faydasız evrimi söyleyin...Nükleer silahlar bile iyiye işarettir bana kalırsa hatta normal silahlar bile (bu size korkunç gelebilir fakat bence iyi sonuçları vardır). Hiçbir şey boşuboşuna yapılmaz veya olmaz ve gereksinimler insanları yönlendirir her şeyin faydası olduğuna inanıyorum. Ve tüm insanların yararlı ve gerekli olduğuna inanıyorum sevmediğim ve bana düşman tavırlar takınanların bile... Dünya yok olduğunda her şey anlamını bulacak aslında ancak o süreçte buraya neden geldiğimizi ve neden yaşadığımızı kavrayabileceğimize inanıyorum her ne kadar o günü göremesemde.(Açıkcası çok isterdim görmek...Zaten birde acayip şekilde öbür taraf diye bahsettikleri yeri görmek istiyorum. Yanardağı cehennememi giderim yoksa 'her şey dahil' ve sınırsız hizmet olan cennete mi bilemiyorum ama fırsatım olursa her ikisinide görmek isterim...:))

augustusozan dedi ki...

acikcasi ben bu yorumu okurken ole bi seslendirdim ki kafamda hala ayni unlem cumlesi icinde devam ediyomus gigib geldi acikcasi benim escinselligimden utandiim yada kendimi ezik hissettigim diil konu sadece ben herkesin benim kadar secici olmasi gibi sacma bi istekle soledim sanirim samimiyetinize guvenrerek bile escvinselligin bi tercih oldugu sozcugu bile sorgulanabilir tarafimca fakat ben bu konurma dizisinden anladim ki aslinda karsimisdakinin ne yi nasi bi gecimisle solediine de dikkat etmeliyis biras daha iimser okuyalim yorumlari amac daha pragmatik hakli olmak yerine konu escinselligimden acilmisken bu aslinda benim aktivist ruhum hayatimmdanda ileri geliyodur sanirim dilimdeki erkek egemen tavri da yok etmeye calismamdan dir durumu erke ve kadin olarak ayirma tavri aslinda benim belirtmek istediim iste bu da gecmiste deneyimlediime paralel bi sorgusuz reflekse donustu sanirim sadece bunun ustunden dialogunda donmesi aslinda rahatsiz edici olabilir sanirim yuz yuze yada daha individuel bi platformda daha atesli ve daha verimli bi konusm aolabilir ve ben daha siki tanisma taraftariim sayet uygun ortam ve msn adresleri verilebilirse ??

cenkkayhan dedi ki...

Aslında siz okurken hissedebilir misiniz bilmiyorum ama ben neşeli mi ya da kızgın mı yazdığınızı çoğu zaman tahmin edebiliyorum. Tahmin ettiğim ve kesinliği olmadığı içinde her zaman temkinli yaklaşıyorum. Eşcinsellik konusunda tercihiniz olduğunu aslında yorumunuzun içinde bence açıklıyorsunuz. Ben satır aralarından bunu anladım. Konu sizin eşcinselliğiniz değildi fakat yazmak istedim hatta bundan bir önceki yorumda yazmak istedim ama olmadı. Bu konuda çoğu kişi baskı gördüğü için belkide bunun normal olabileceğini anlatmak istedim. Çünkü bir şey var ki baskı ve yasaklar çözümü hiçbir zaman getirmez eğer bu sorun olarak görülüyorsa başkaları tarafından.(Yurtdışı daha esnektir tabi ki bu konuda siz nasıl karşılandınız ya da karşılanıyorsunuz bilemem ama) Ben çok fazla seçici olmadığım için belkide sizi anlamıyor olabilirim. Bunları yazarken şunuda fark ettimki aslında seçen değilde sanırım seçilen benim insanlar tarafından. Tanışma ve msn adresleri konusunda benimde herhangi bir çekincem yok. Uygun bir zaman ve ortam olduktan sonra her şeyi, her konuda tartışmaya açığım. Nasıl uygun görürseniz...

augustusozan dedi ki...

ay cok tarafli okuyorum ben sanirim bu yorumdan sora egolari kabarikbiri olaraksanki bencok israr etmisim de sizde randevu defterime bakmaliyim dermissinis gibi oldu :) yada bu bi assalik komleksimi bilemiyorum :)

cenkkayhan dedi ki...

Rica ederim yanlış bir şey yaptıysam bağışlayın beni çünkü bunu farkında olmadan yaptım. Yine yanlış mı anlaşıldım yoksa? Bu sefer tam olarak ne anladınız bunu bile anlayamadım açıkcası...

Zarpandit dedi ki...

cenk bey ozan son yorumda kendıyle cebelleşmış, sızınle bır ılgısı yok, sadece neden reddedıldıgını anlayamadı galıba :)

sızı yalnız bırakınca ortalıgı karıştırıyorsunuz :))

augustusozan dedi ki...

demıyorum bısıy aslında herkes bıras ukala yazıyo sanırım burda ondan bole oldu

cenkkayhan dedi ki...

Anladım,tamam...

Adsız dedi ki...

Hey, I am checking this blog using the phone and this appears to be kind of odd. Thought you'd wish to know. This is a great write-up nevertheless, did not mess that up.

- David