3 Eylül 2008 Çarşamba

Kork kOrk KoRK!!

korkuyorum.
Mezun olacak gibiyim bu yıl. Aslında normali bu olur. Yani 4 yılda mezun olmalıydım, 5 yıla uzadı okul fakat fazla alınan kredıler dolayısıyla mezuniyet görünüyor bu yıl gibi. eğer bırakılarsa beni :)
Bu bi vahşet! Hiç hazır değilim ki, okulu yeni sevmeye başlamıştım.
Girilecek tonla sınav var. Hele de yüksek lisans düşünüyorsanız, hele de türkiyede iseniz..
Toefl- her şekilde.http://www.blogger.com/post-create.g?blogID=5211396702677739245
Ales- yüksek lisans için başka şans yok.
Ylys- yüksek lisansınızı yurtdışında yapma hevesinde iseniz.
Kpss- türkiyede yüksek lisans yapacaksanız beş parasız kalmamak için.

Şimdiden bastı heycanlar üstüme.
Bir de ayrı bir heyecan vardı son zamanlarda, bölüm değiştirmek gibi, bölüm içinde.. Dağ tepe gezdik kısmen o yüzden. Çok vahşi. Ama vazgectim galiba yani 1 sene kalmışken şimdi boku bokuna gümbürtüye gitmeyelim diye :)

Beyin göçü beyin göçü dersiniz işte. Ahanda beyin göçü..
Girmem gereken en az 3 sınav var. Bu ne? okul bitti diye.. Okula girerkenkileri saymıyorum bile, oks, öss vırk zırk.

Bir de çalışmak var, okuldan çıkar çıkmaz iş bulmak, bu da potansiyel tabii.. Daha 22 yaşında herşeyin göbeğine düşmek, cebelleşmek, muhteşem zamanları ofiste tıkılı, üretimsiz geçirmek.

Bir de derler ya beyin göçü. Neden var ki. Ahan da bundan.. Avrupa da saygı goren, ülkemde o ne lan, boşa ugraşma evladım,, nolcan ordan çıkınca diye ciddiyetle sorulan bir meslegım var. Bilimle uğraşıyorum. Moda değil, bankacılık değil finans değil, avukatlık değil, doktorculuk değil.

Anneyle gidilen mekanda akraba yaşlı teyze..

-Üniversite mi evladım?
Evet teyze.
-Hangi okul çocuğum?
Ankara.
-Aaa ne güzel tü tü tü.. Bölüm?
Zıbıkıbı..
-Aaa o ney ki?
Zıbdıbısı bıkbıkı
-Vah vaah Nolacayn sen şimdi?
Bilimadamı?!
-Ahh evladıımmm... Össye gireceğn mi yine ?
Yok teyze memnunum ben seviyorum çok bölümü.
-Ah annesiii sen bakacayn buna ömrü billah, vah yiievruumm?!!!!
Graahhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!

İngiltere'den bi arkadaş var sırada;

.. ee peki bölüm ne?
Zıbıkıbyy..
Oww.. e uzmanlık?
Hebele Zıbkıbıykk..
şahane! Akıllı kadın ha?
ehe ehe yok canım.. abartmayalım.. ehueh
Aaa hem da akılllı kadın, bilim kadını.. çok şeker...
ehe evet ben de bayıldım sana an itibariyle :))


Velhasıl kelam.. Her üniversite öğrencisi- mezunu- bilim adamı adayının kafasının içi.. Avrupa! Amerika!
Ben ingiltere dusunuyorum, başka bir dile adaptasyon uzun surer dıyorum.. Ama olsa olur yani o da ayrı :))
Amerika da olur.. Yetkililere duyurulur :)
Herkes de dıyokı sanem zıbdıbısı gelse de okulumuza bi huzura ersek haha :))

6 yorum:

augustusozan dedi ki...

kafamda o kadar sorun ve soru arken bi desenin okulunlailgili yazi yazmanin tesadf olmadigini dusunuyorum avuroa da yasmak herseye ragmen okumak ne harika ne ulasilmasi guc ve utopik bi olgu aptalligimi mazur gorun ben bu firsati degerlendirmeyip kalma sansimin var olup olmadigini bile bilmeden kesindonus yapiyorum turkiyeye donuyorum daha sora cok sora soliycekstim ustelik bu karari bu gun aldim bloga girdigim de bu yaziyi da gorunce tanrilarin kesinikle benim le konustuklarini dusunmeye basladim ne diyolardi aklimin alamiycagi bisiydi muhakkak ama tesaduf diildi bu yazi geri donuyorum diplomasiz turkiyenin burda surekli elestirdigimis yanlis giden yada gittigini sandigimis sistemine geri donuyorum guzel olan tek sey ihtiyacim olan logtaki adiyla zarpandit hanimin yanina gidiyorum o naapicaksa bana bir ihtimal mutlu an verebilir belki bana ....

Zarpandit dedi ki...

hayatım koprualtı çocuğu bıle olurum senınlen :D
belkı de en guzelı odur yahu:)
düşün taşın ve kaşın ozan mummkunse cunku bu sansın nasıl oldugunu bılıyosun ne kadar ıyı bı sans oldugunu da. donunce neler olacagını bılıyosun. neler olabılecegını. ben hep burayım hıc vazgecmem bunu da bılıyosun bununla ılgılı telaslanma artık.
ama kendın ıcın dusun bi tek. keske gelmesen.
gelmeye karar vermemiş olsan, yapabılcegın herşeyı yapmaya calıssan zorlasan herseyı bıraz. üzülmesen sonra. yoksa cok ozledım ve sevıyorum seni. bıf.

ALi dedi ki...

mrb arkadaşım çok güzel bir blog olmus basarılarının devamını dilerim bu benim sitem bakmak istersen www.anindayorum.com görüşmek dileğiyle hoşçakal

Benoît dedi ki...

gercekten cok fazlasiyla yararlanilicaken guzel bi site azindan observatif anlamda tasarimiyla ugrasilabilir biras daha nacizane tekrar bekleris diger yazilardada

augustusozan dedi ki...

gercekten farkli bi nickname le baskasinin hesabindan yazdigimin farkinda diildim o benim aslinda :)

cenkkayhan dedi ki...

Aslında yanlış biliyorsan cahilliğimi mazur görün fakat yurtdışında da yüksek lisans yapmak için sınav uygulanıyor ve dışarıdan gidiyorsanız dil sınavı falan istiyorlar diye biliyorum. Orada okursanız yalnızca dil sınavına maruz kalmıyorsunuz. Bence fark eden bir şey yok. Yalnızca bilime daha çok önem veriliyor yurtdışında bunu biliyorum. Bende bir "bilim insanı" adayı olduğum için zaman zaman sizin gibi düşünüyorum. Ama eğer seviyorsanız ve yapmak istiyorsanız kısacası kendinizi adadıysanız sonucun her zaman iyi olacağını düşünüyorum. (Ne kadar umutluyum değil mi :D Bu günde pembe gözlüklerimi taktığım günlerden biri.) Özellikle diğer bilim insanlarını düşündükçe; sefalet içinde yaşamışlar ya da belli bir kurumun kölesi olmuşlar. Açıkcası özgür bırakmıyorlar duyduğum ve okuduğum kadarıyla imkan veriyorlar ama sizden özgürlüğünüzüde alıyorlar. Bu arada konuşmalar benim içinde geçerli aynı konuşmaları bende yaşıyorum tam anlamıyla birebir örtüşüyor. Bu yüzden ne demek istediğinizi çok iyi anladım. Birde ben üniversite bırakan biri olarak şunu biliyorum ki eğer 4 sene sevmediğim ve çok para getirecek bir şeyi okumaktansa 4 sene sevdiğim az para getiren bir şeyi okurum. Hatta o işi yapamama olasılığı olsa bile en azından istediğim ve zevk aldığım meslek üzerine yetiştim derim. Hayat zaten berbat ve sıkıcı ne işte çalışılırsa çalışılsın iş yine iştir. Mesleğinizi yapıp yapmamanız size bağlı yalnızca mesleğiniz bazı hayat standartlarınızı değiştirebilir belki buna alışmak zor olacaktır. Benim önümde daha uzun bir zaman var -daha yolun başında sayılırım- o yüzden yazdıklarım pek mantıklı gelmeyebilir bu yüzden beni mazur görünüz. Biliyormusunuz şimdiye kadar hiç yurtdışını düşünmedim sanırım başkasının çiçeğini sulamaktansa ektiğim tohumu sulamayı seviyorum ben. Zorda olsa büyümesi, en azından benim çiçeğim oluyor. Umarım hayalleriniz gerçek olur eğer bir hayal kuruyorsanız tabi...

Not: Bilim adamı terimini kullanmanız beni şaşırttı yazmadan edemedim.