11 Şubat 2008 Pazartesi

yabancı olmak

ukalalık ve kustahlığın sehrınden yazıyorum yeterınce kozmopolıt, ıstanbul kadar olmasa da kultur kolajı dıyebılıceğım bı sehırde herkese yabancı olarak yasıyorum ısın ılgınc yanı yabancıyım dıyebılıyorum kendımı otekılestırmeyı aksanımdakı degıskılığı farkedenlerden once beynımı kabullenmıs buluyorum zaten sanırım bu ulkemın uzerımde olusturduğu etıketten kaynaklanıyo neden baska bı ulkede okumalıydı kı bu cocuk bellı kı ulkesınde barınamamıs bellı kı savas alanı gıbı ulkesı sanırım bu yusden bunun verdıgı egoızm le benım ustumde tatmın edıyodu avrupa ınsanı kendını -aksanınz bı garıp nerelısınız sız
-turk
-memnun musunuz burdan
-cok dııl
-nerde olmayı tercıh edersınız amerıka mı? diyerek gulumseyen avrupalı hos estetık kadınlar cok kucuk bı kaygı aslında yapılan sadece uzerımden kendını eglendırıyor belkı de benım dunya gorusumun sabıt olduğu fıkrıne ole kendını ınandırmıs gırıyo kı konulara.. sora dusundum evet eski yan komsumuzun rus olduğu aklıma geldı ve benım ona tavırlarım da aynı sekıldeydı turkceyı benden daha kotu konusuyodu ve yardıma daha dogrusu yardımıma muhtactı, ulkesını ozluyo ve yardım etmelıydım ıyı bırı olduğum ıcın değil sadece acıma duygusunun verdığı ust olma hali sanırım ınsan olma faktoru butun ıcgudulerımle yapıyodum bunu yada kendımden kucuk olan savunmasız bırıne bagarabılme ozgurluğu sanırım bunu goruyor ve bu gucu alıyo etrafımdakıler de yada ben kendıme su sıra fazla acıyorum

doganın hos bir dengesı olduğuna ınanarak yada ınanmak ıstıyerek bunca zamandır tatmın aracı olarak kullandığım ınsanların aslında ınsan olduklarını bana hatırlatan hatta kendımı tanrıymıscasına sıfatlandırdığım yerlerden ındırdım artık evet ben bır ınsanım ve acırım cunku ole olmadığımı gormek benı mutlu eder aslında koyduğumuz kurallar ne kadar asıl olduunu bılmedığımız kurallardan uzak bunu bu kadar yargılar gıbı solemek ıstemezdım ama sanırım kıskanclık acıma gıbı duyguların temelınde bızım olması gereken ınsanı tanımlarken kullandığımıza cok ters seyler yatıyo bu durumda bız ne kadar yerlısıyız kendımızın bu yabancılık halını surdururken asıl olması gerekeni mi sekıllendırmelıyız acaba doganın yasamak ıcın oldur kuralını neden dogadan değilmıscesıne hıce sayar ınsan oysa, ınsan hayvan değil midir hala doganın varolusunu ınsanın rahatlıgı ıcın gorenlerden yoksun ben, dıyorum kı, eger yasamak rahat yasamaksa ıstedıgım o zaman ne sakıncası var karsımdakının ustune basarak cıkmanmın daha once de asıl olması gereken ınsanı sekıllendırdığımız kurallara hıc uymayan hatta toplumun ahlakıyla yakınlasamıyan bı tutum olsada daha oncede dedığımız gıbı bunu sekıllendırenlerın kım yada kımler olduğu sorusuna cevap vermelı sanırım herkesın yalan soledığı ve bunu bır gereksınım olarak hayatına dahıl etmıs bırının yalanın kotu bısey olduğu ezberını bozamaması celıskılı yada bencılığın gayet dogaya aıt bu duygunun yanlıslığının ogretılmesı bencılığınden utanan sıkısmıs ınsan grupları.... farkındayım fazla sınırları zorladığımın yalan ve bencıllıkte turban ve pedofılı kadar tahrık edıcı ve yanlıslığına o kadar ınandığımız yalan ve bencıllıgın ne kadar hayatımızda olduğunu dusunelım ıstedım ve kendımıze yabancı kalmayalım yada betımledığımızde kendımızı sırf ınsan oldumuz ıcın bencıllıkten soz edelım
yargılardan kacınmak ıstıyen ben dogada bencıllığın var olduuna kendımı ınandırmısım sanırım bencıl olmayan yada ıcınde bu duyguyu hıssetmeyen bırının varlığına cok da ınanmıyorum yada ınanmak ıstemıyorum bu yazıyı daha cok bı soru cumlesı ıcınde gormeye calısırsanız benım sorgulamadığım yada kullanmadığım soru ısaretlerını kendınız eklersenız sanırım bu yargılarla dolu yazıdakı hatalarımı kapatmıs olacaksınız sorgulama yoksunu bu yazı ıcın ozur dılerım sımdıden (bu kucuk notla da kendı gunahımı kendım cıkartmıs oldum konu tamamen benım ıcımde gectı yanı :))

11 yorum:

Zarpandit dedi ki...

ilk yorumu ben yapmak ıstedım canım, ınsan bencıldır, diger butun hayvanlar gibi. cunku gen bencıldır. basıt hıkaye, hepimiz bılıyoruz aslında, evrim.. devam etmek ıcın bencıl olmak gerekır. insan genetıgı uzerınde daha farklı bır seyırde ısler bu hıkaye ama genel olarak aynı ve baglantılıdır. bencıl olmayanlar, bir yerde bır sekılde masa olarak kullanılırlar. penguenler hep bırının ılk once suyun kenarına yaklasmasını beklerler su ıcebılmek ıcın, olmazsa ıclerınden bırını ıterler suya. sadece konunun burasından tutmak ıstedım, devamına soyleyecek hıc bıseyım yok :) keske lısede ben okusaymısım senın yazdıklarını, daha anlamlı seyler yapıyor olabılırdık sımdı ıkımız de, bilemiyorum, bunun ıcın bana kızma :) senı sevıyorum, butun tanrılarım senınle olsun :)

augustusozan dedi ki...

kızıcagımı bıldıın seyı yazma o zaman yasadıgı surece senı 7 iş dalına yakın tutucam hıcbısıy ıcın pısman dıılım ben ki okuduklarım sayesınde su an bunları yapıyorum kımınle etkılestim acaba bende senı sevıyorum işin ilginc yanı bencil ce olmaktan ziyade ben ilişkide bencil olamıyorum yanı olmayı kendıme onerenın de ben olma ayrıca celıskılı olsa gerek :)

Zarpandit dedi ki...

:))))) deli adam.ttamam :)))

Adsız dedi ki...

Nedense bencillik üzerine çok yazı yazıyorsun sanırım gerçektende içindeki büyük yaralardan biri.Belkide yazdığın gibi bencil olmayan bir insanla karşılmadığın içindir bilemiyorum.Konuya geri dönersem;bana kalırsa bencillik işin kolay tarafı yani her zaman insan kolaya kaçtığı için bencil olmak hoşuna gidiyor çünkü eğer bencil olmazsa üzerinde çok fazla sorumluluk olacak,bir kere insanları düşünmeye başlarsanız kendinizi alamazsınız elbette hissederek düşünmek kast ettiğim yoksa medyanın veya diğer insanların sadece aklıyla düşündüğü gibi değil.Hatta olayı biraz abartırsam ki bence çok fazla abarttığımı düşüneceksiniz ve bunu bir hastalık olarak da tanımlamanız mümkün.Şöyle ki dünya da bu kadar aç insan varken nasıl oluyorda masadan tok kalkabiliyorsunuz ya da dünyada soğuktan veya başka etkilerden dolayı uyuyamayan onlarca insan varken nasıl oluyorda rahat uyuyabiliyorsunuz,dünyada bu kadar üzülen insan varken nasıl gülebiliyorsunuz gibi...İnsanların üstüne basmaktansa başka yollar deneyin derim ya da onların size eline uzatarak sizi yukarıya taşımasına izin verin göreceksiniz ki bu daha doyurucu her bakımdan.İnsan hayvandır sözü doğru çünkü insanı eğitmezsen içgüdülerine döner ve bir hayvan gibi yaşar ona içindekini göstermezsen,değer vermezsen,bir işe yaradığını hissetmezse kendini bir hayvan gibi hissedecektir.Bana kalırsa tüm insanların içinde bir şeyler vardır yani herkes değerlidir yeterki görebilesiniz.İçimizdeki bazıları bu işi değiştiriyor çünkü asıl içlerindekini göremiyorlar.Hangi kitaba hangi dine inanırsanız inanın hatta isterseniz taşa tapın yine size bu dünyaya eğer geldiyseniz çok önemli olduğunuzu söylecektir.Dünyadaki tüm insanlar bir yap-bozun parçalarına benzer herkes tek başına bir renk veya bir anlam içerir,kendilerine göre şekilleri ve işleri vardır.Bütün parçalar birbirine uymaz bazıları başka parçalarla birleşerek olaya dahil olurlar.Ama hepsi birleşir ve bir resim ortaya çıkarırlar.İşte eğer bencil olursak o resim ortaya çıkmaz.Hayatında kimseye veya hiçbir şeye yardım etmemiş bir insan elbetteki o duyguyu bilemez, o yüzden kendini sürekli önemli sayar halbuki tüm insanlar aslında koca bir hiçtir.Çünkü dediğim gibi ancak birleşince bir resim ortaya çıkar yalnız başımıza çok büyük anlamlar ifade edemeyiz.Doğayıda böyle harcıyoruz yaşamamız için gerekli olduğunu bilmemize rağmen onu yok ediyoruz.Öldürmek ayrı,yok etmek ayrı şeyler.Yaşamak için öldürmek her ne kadar hayvanlardan öğrenildiği düşünülsede belkide insan davranışlarından olabilir mücadeleyi temsil etmesi bakımından.Olaya tam zıttındanda yaklaşırsam;siz mutlu olamazsanız kimseye bir faydanız olmayacaktır,bunun için önce sizin mutlu olmanız gerecektir.Bencillikle bu iş çok rahat çözülebilir ama bir faydası olmaz çünkü yardım edecek kimse kalmamıştır artık kendinizden başka.Fakat mutluluğu yaşadığınız insanlarda ve çevrede ya da yaptığınız işlerde bulursanız işte o zaman herkese ve her şeye bir faydanız olacaktır kanımca.

augustusozan dedi ki...

acıkcası bu yazı ya yorum gelmesını ozel olarak bekledım yazdıına gelıcek olursam kullandıklarında cok bıze ogretılmıs seyler yok mu yanı bırılerı sokakta ac yatıyoken benım evde sıs gobegımle oturmam benım bencıllıgım de cok fazla ogretılmıe gorundu bana acıkcası benım solemek ıstedıgım olması gereken dı bencıl olmayı onlemek yada bencılııgın kotulugu dııl dı ınsan zaten bencıldır sadece bunu solemekten cekınır yada gormemek ınanclarına yada ogrendıklerıne gore ters tır bu nedenle kımsenın kendını cok ta ıyı tanımadıgı bı yerde bnları kendımıze soylıyebılmek sorgulıyabıldıgımız anlamına gelır bana kalırsa bencıllıkle ılgılı bu kadar yazı yazmamın yada sureklı kelımelerın bu yonlu yontulması sanırım saf ınsan arayısı yada ınsanları durten konular secme ıstegımden olabılır kendımın farkına vardım sayende :)

Adsız dedi ki...

(Yorum yazmamı beklemen gerçekten ilginç geldi bana.)Belkide gerçektende öğretilmiş şeylerdir bu bahsettiklerim çünkü neyi bilip neyi bilmediğimi bilmiyorum.Bu dünyaya geldiğimde her şeyi biliyormuydum yoksa hiçbir şey bilmiyordumda burada mı öğrendim bilemiyorum.Ama şunu söylemem gerekirse bunlar bu yazıyı okuduğumda içimden çıkan şeyler,hissettiklerim kısacası.Yapmak istediğin şey her şeyi yok sayıp en baştan başlayarak elindekilerin farkına varmak sanırım.Benim yapmak istediğim şey ise içimdekileri serbest bırakmak en içerdekileri çünkü bana kalırsa insanın ne bildiği değil ne hissettiği önemli bu dünyada.Ve o en içerdekiler tanrıdan geldiği için onun doğrularını taşır.Zaten inan biri içinde onun doğruları önemlidir.Ben senin düşündüklerinin tam zıttını düşünüyorum.Aslında öğretilen şey insanın bencil olması gerektiği ya da olduğu bence bu öğretiliyor işte bizim sahip olduğumuz şey bu değil.Yazının konusunu eleştirmemdeki gaye yazdıklarının kısır döngüye girmemesi idi yoksa güzel yazıyorsun,acaba biraz yöntem veya yol mu değiştirsen diyorum yalnızca.Söylemek istediğim şey sıkıcı veya kötü olduğu değil,aradığın şeyi başka yollarla bulman çünkü bu yol tıkanacak gibi geldi bana o yüzden bunu yazma ihtiyacı duydum.

augustusozan dedi ki...

oncelıkle bu yazı benım ıcın bı gerı donustu asıl dogada olması gereken ınsanı aradıgım gunlere aıt gıbı bu yazıya bu yusen yorum bekledım garıp bulman bana da garıp geldı acıkcası garklı bı ego tasıyo olabılır mısın tesekkur ederım elestırın ıcın sanırım bulundugumuz yada baktıgımız acı farklı ben oretılen derken ahlakı yada toplumun kabul ettıgı anlamında soledım yoksa ben de bencıllıgın varlıgını ıcten gelen bazı reklamasyoları gormuyo dıılım sadece acık ta gorunen dogru yada ogretılmıs kavrama bakmak ıstedım yazılarıma yaptıgın yorumlarla umarım bende kenıdmı sekıllendırebılırım tesekkur ederım

Adsız dedi ki...

En başta rica ederim.Yorum beklemenin bana garip gelmesi senin için bu yazının önemini bilmediğimdendi.Yoksa her yazıya hemen hemen yorum yazdığım için bir an kendi kendime yazmayacağımımı düşündü acaba diye geçirdim.İlginç gelmesinin nedeni buydu:)Paralel yollarda ilerliyoruz yollarımız kesişmediği içinde farklı yorumluyoruz veya anlıyoruz sanırım.Yoksa ikimizinde bahsettiği şey aynı gibi bir yandanda bakarsak.Tekrar rica ederim.

augustusozan dedi ki...

yok ben sanırım kendımı haklı bulan bırınıe ıhtıyac duyduum ıcın sureklı beklıyorumdur haklı olmak dogrulanmak her yaıda aradıım belkıde ama beynımın on kısmında yasılarımı yazarken karsı fıkrle savasmayı beklıyerek yazıyorum hatta ole kı buyuk karsı fıkırler beklıyerek yazıyorum

Adsız dedi ki...

Olabilir düşüncelerinin başka insanlarda da var olduğunu görmek elbette istenilen bir duygu fakat karşıt görüş bekleme düşünceside iştah açıcı bir görüntü veriyor,herkes bu yönden saldıracaktır bana kalırsa.

augustusozan dedi ki...

iste aradigi, bu zaten farkli bi egosal tatmin benimkisi ustlerinde kendimi eglendiriyorum